Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Kremowa zupa z dyni

  Kremowa zupa z dyni      Skoro dynia jest królową jesieni, to i u nas znajdziecie sposób na przepyszny krem. Zupa ogrzewająca żołądki, zimne dłonie i pobudzająca zmysły. Oto nasza propozycja:   Składniki: ·         1 duża dynia (ok.1800g) ·         1 średnia marchewka ·         1 średnia pietruszka ·         1 duża cebula ·         3 średnie ziemniaki ·         1 średni batat ·         2 łyżki oliwy ·         1,5 – 2l wody ·         Wegeta ·         Galka muszkatołowa ·         Śmietana 18% ·         Dla mięsożerców – boczek           Wszystkie warzywa obrać i pokroić w gruba kostkę. Dynie odseparować do osobnego naczynia (również wydrążoną, obraną i pokrojoną w kostkę). Do dużego garczka wlać dwie łyżki oliwy i wrzucić pokrojone: marchewkę, pietruszkę, ziemniaki, batata i cebulę. Doprawić porządnie wegetą i smażyć na średnim ogniu. Gdy warzywa nabiorą złocistego koloru i lekko się zaczną przypalać dorzucić do garczka dynie. Wszystko dobrze zamieszać i s

FIT PIZZA Z TWAROGU

Fit PIZZA z twarogu  


Mój mąż zachęcił mnie do spróbowania takiej pizzy. Ja na początku byłam negatywnie do tego nastawiona. 
No bo jak pizza z twarogu !? 🙈🙈🙈 Spróbowałam, bo lubię jeść nowości i.... pozytywnie mnie to zaskoczyło :) 
Oczywiście, każdy ma swoją wersję, ja wolę z mniejszą ilością maki, mąż woli jej więcej. Kto co lubi :) 



Składniki na spód pizzy:
  • 250 g chudego twarogu 
  • 2x jajko
  • 20g lub 50 g maka orkiszowa pełnoziarnista 
  • oregano
  • sól 
  • pieprz

Dodatki: 
Jakie tylko lubisz na pizzy u mnie:
  • 50 g mozzarella 
  • 50 g szynki
  • 30 g kukurydzy 

Spód robi się bardzo szybko, przygotowanie zajmie około 2 minut. Twaróg rozgnieć widelcem, dodaj pozostałe składniki i wymieszaj je ze sobą.
 Wyłóż masę na papier do pieczenia. Masa będzie dość kleista (wszystko zależy też ile mąki dodasz).
 Czysty spód wstaw do piekarnika na 15 minut na 180 stopni (góra-dół) . 
Po 15 minutach wyjmij, posmaruj sosem i dodaj swoje dodatki na pizze i z powrotem włóż do piekarnika.
Piecz około 5 minut, aż do momentu rozpuszczenia sera. 

SMACZNEGO! 👌👌


Cała pizza ma około 605 kcal
71.6 g białka, 13.4 g tłuszczy, 50,4 węglowodanowów.

100 g zawiera około 107 kcal 
13.4 g bialka 2.4 g tłuszczy, 7.8 g węglowodanowów. 


Komentarze

Popularne posty